Veelgestelde vragen
Verzenden
Hoe werkt het bezorgen door de bezorgdienst in Purmerend?
Hoe werkt het bezorgen als je niet in Purmerend woont?
Als je bestelt wordt je bestelling zo snel als mogelijk verzendklaar gemaakt en aangeleverd bij PostNL. De bezorgkosten bedragen dan € 6,95. PurmerendWinkelstad.nl streeft er naar om jouw bestelling binnen 5 werkdagen bij jou in huis te hebben.
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
- Woon je in Purmerend dan belt de bezorger je om zeker te weten dat je niet thuis bent en of hij je bestelling bij de buren mag afgeven. Als dat niet kan neemt hij je bestelling gewoon weer mee terug en krijg je een mail waarin je een nieuw bezorgmoment kunt aangeven.
- Gaat de bezorging via PostNL dan wordt de bestelling bij je buren afgegeven. Als dat niet lukt dan brengt de bezorger je pakketje naar een PostNL-afhaalpunt bij jou in de buurt. Weet je van tevoren al dat je er niet bent? Dan kun je via PostNL.nl vaak al vóór de eerste bezorgpoging een ander moment kiezen.
Kan ik mijn bestelling afhalen in de winkel?
Ja, je kunt tijdens het bestellen kiezen voor afhalen in de winkel. Er gelden dan uiteraard geen bezorgkosten.
Retourneren
Hoe stuur ik een bestelling retour?
Retourneren kan gemakkelijk, binnen de wettelijke zichttermijn van 14 dagen, met het retourformulier dat je kunt opvragen via PurmerendWinkelstad.nl. Vul deze in en stuur je pakket op met het formulier.
Stuur de bestelling in de – indien redelijkerwijs mogelijk – originele verpakking retour. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Let op: na het retourneren dien je de Track&Trace-code goed te bewaren. PurmerendWinkelstad.nl kan niet verantwoordelijk gesteld worden indien je retourzending vermist raakt en je geen Track&Trace-code kunt doorgeven.
Lukt het niet om te retourneren? Neem dan contact op met de klantenservice van PurmerendWinkelstad.nl
Moet ik betalen voor het retourneren van artikelen?
Eventuele kosten die gemaakt worden voor het retour sturen en/of ophalen van het artikel zijn voor eigen rekening.
Wat is het retouradres?
Het retouradres staat op het retourformulier dat je kunt opvragen via PurmerendWinkelstad.nl. Je kunt ook in de bijlage bij de bevestigingsmail van je bestelling kijken wat het juiste retouradres is. Om onnodige extra kosten te voorkomen, vragen we je dringend om een eventuele retourzending alleen door middel van het retourformulier te doen. Kosten gemaakt door anders te verzenden dan omschreven zullen niet worden vergoed.
Hoe snel is een retour verwerkt?
Een retour wordt doorgaans na ontvangst binnen 5 werkdagen verwerkt. Je ontvangt een mail wanneer het retour door ons is ontvangen.
Hoe snel word ik terugbetaald na het retourneren?
Wanneer je retourzending in goede orde is ontvangen en verwerkt, stort PurmerenWinkelstad.nl binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag en de oorspronkelijke verzendkosten terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee je hebt betaald.
Is het mogelijk om mijn bestelling te ruilen?
Nee, ruilen is niet mogelijk. Wil je een ander product ontvangen? Dan dien je jouw product retour te sturen en een nieuwe bestelling te plaatsen.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Wil je je bestelling annuleren? Geen probleem! Indien je bestelling nog niet is verzonden, kun je de bestelling nog annuleren. Hiervoor dien je contact op te nemen met de klantenservice van PurmerendWinkelstad.nl. Een bestelling die al verzonden is, kan helaas niet meer geannuleerd worden.
Hoe snel word ik terugbetaald na annuleren?
Na annulering stort PurmerendWinkelstad.nl binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag en eventuele verzendkosten terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee je hebt betaald.
Wat moet ik doen als ik niet het juiste artikel heb ontvangen?
Mocht het onverhoopt voorkomen dat je een verkeerd product ontvangt, dan kun je contact opnemen met de klantenservice van PurmerendWinkelstad.nl. Het product kan kosteloos geretourneerd worden. Klantenservice helpt je graag bij het in gang zetten van het retourproces.